190267
Book
In basket
Nowość od: 15.09.2020
Książka ukazuje późny kapitalizm w jego polskiej, potransformacyjnej wersji jako swoistą ̨mitologię rozproszoną w towarach i usługach. Jej podmiotami i przedmiotami stają się zarówno całkiem namacalne przedmioty życia codziennego (koszulki z nadrukami, samochody, gadżety), jak i byty słabo dotychczas rozpoznane przez antropologię - marki, loga czy franczyzy kulturowe. Autor pokazuje, w jaki sposób funkcjonowanie kapitalistycznych mitów stanowi wynik zarówno projektów tworzonych odgórnie przez wyspecjalizowane systemy eksperckie, jak i codziennych praktyk zwyczajnych ludzi, którzy korporacyjne mitologie odczytują po swojemu i przerabiają na swoją modłę. Współczesny kapitalizm jawi się w efekcie jako wspólne dzieło inż̇ynierów i majsterkowiczów, współpracujących, koegzystujących lub toczących ze sobą walkę̨.
Availability:
ZWM 5 (W45)
All copies are currently on loan: sygn. 316 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Braci Wagów 1 (W127)
All copies are currently on loan: sygn. 316 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
No availability information: sygn. 005.44
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach [389]-407. Indeksy.
Funding information note
Publikacja dofinansowana w ramach projektu badawczego "Współczena polska kultura wernakularna w perspektywie porównawczej. Pamięć - wyobraźnia - praktyki oporu" finansowanego w ramach Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki (0107/NPRH3/H12/82/2014)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again