Sorting
Source
Katalog zbiorów
(2)
Form of Work
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
unavailable
(2)
only on-site
(1)
Branch
Braci Wagów 1 (W127)
(1)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
(1)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
(1)
Author
Drewczyński, Wojciech
(1)
Hadnagy, Christopher
(1)
Matkowski, Cezar
(1)
Wozniak, Steve (1950- )
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Audience Group
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Subject
Korporacje prywatnoprawne
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Open innovation
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Socjotechnika
(1)
Spółki kapitałowe
(1)
Start-up
(1)
Współdziałanie
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
2 results Filter
Book
In basket
Korpostartup : efektywna współpraca korporacji ze startupami / Wojciech Drewczyński. - Gliwice : Onepress - Wydawnictwo Helion, copyright 2019. - 424 strony : ilustracje, wykresy, tabele ; 21 cm.
(Onepress)
(Książki Klasy Business)
Gdy ja mam potrzeby, a ty wiesz, jak im sprostać! Każda firma, nawet najpotężniejsza, jest skazana na współpracę z mniejszymi partnerami biznesowymi, dostarczającymi produkty i usługi niezbędne do jej prawidłowego funkcjonowania. Teoretycznie wielką korporację stać na uruchomienie spółki zależnej, która zapewni brakujące zasoby. W praktyce często łatwiej, taniej i szybciej jest skorzystać z pomocy podwykonawców. Znaczna część dużych przedsiębiorstw ma więc przygotowane procedury takiej współpracy. Procesy te świetnie sprawdzają się w relacji korporacja - mała lub średnia firma. Niestety, często zawodzą tam, gdzie wielki biznes styka się z biznesem niewielkim, za to innowacyjnym. Wynika to z fundamentalnych różnic między tradycyjnymi przedsiębiorstwami a startupami. Do kooperacji z młodymi spółkami bazującymi na nowych technologiach i innowacjach należy stworzyć i rozwinąć odpowiednie narzędzia. Autor tej książki proponuje własny model oceny gotowości korporacji do współpracy ze startupami, Startup Collaboration Readiness, pozwalający szybko określić optymalny dla niej wachlarz instrumentów. Prezentuje także obraz ekosystemów startupowych w Polsce i na świecie oraz podpowiada skuteczne metody służące ocenie potencjału danego ekosystemu i zaplanowaniu krok po kroku budowy korporacyjnej strategii pracy z małym, innowacyjnym podmiotem. Pokazuje, jak powinien wyglądać prawidłowy scouting projektów oraz jak zbudować własny program akceleracyjny. Porusza również zagadnienia dotyczące rozwoju polityki inwestycyjnej, współpracy z funduszami typu venture capital podczas inwestowania w startupy oraz tworzenia takich funduszy w ramach korporacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Copies are only available in the library: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
(Onepress)
Autor tekstu i autor przedmowy według okładki.
Tytuł oryginału: Social engineering : the science of human hacking.
Inżynieria społeczna określa sposoby wpływania na drugiego człowieka w celu nakłonienia go do działania, które może być niezgodne z jego osobistym interesem. Koszt użycia socjotechnik jest bardzo niski, ryzyko - akceptowalne, a korzyści bywają ogromne. Uważa się, że socjotechniki są nieodzownym narzędziem hakerów, przestępców czy służb specjalnych. Oczywiście, nie zawsze intencje towarzyszące stosowaniu inżynierii społecznej zasługują na potępienie: tego rodzaju działanie przy kampaniach edukacyjnych, akcjach charytatywnych czy w marketingu trudno jednoznacznie nazywać nieetycznym. Niemniej wiedza o socjotechnikach staje się obecnie bardzo ważna, choćby po to, aby skutecznie bronić się przed atakami tego typu. To drugie, przejrzane i gruntownie zaktualizowane wydanie znakomitego przewodnika po różnych technikach inżynierii społecznej, od klasycznych po najnowocześniejsze. Przedstawiono tu naukowe podwaliny socjotechnik, a poszczególne metody, takie jak tworzenie pretekstu, modelowanie komunikacji, tailgating czy phishing, opisano z przywołaniem rzeczywistych zdarzeń. Książka pozwala zrozumieć, jak łatwo jest skłonić ludzi do podjęcia szkodliwych decyzji, a równocześnie podpowiada, jak można skutecznie bronić się przed socjotechnikami. Są one coraz powszechniejsze: w ciągu ostatnich kilku lat ich zastosowanie bardzo się rozpowszechniło - i dotyczy to zarówno przestępców, jak i najzupełniej legalnie działających profesjonalistów. W tej książce między innymi: najnowsze osiągnięcia zawodowej socjotechniki stosowanie białego wywiadu, manipulacja relacjami, praca na emocjach testy penetracyjne, phishing, vishing, podszywanie się budowanie systemu obrony przed atakami socjotechnicznymi wykorzystanie umiejętności miękkich w inżynierii społecznej Inżynieria społeczna: najważniejsze narzędzie hakerów, polityków i... aktywistów!
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Braci Wagów 1 (W127)
All copies are currently on loan: sygn. 316 (1 egz.)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
All copies are currently on loan: sygn. 316 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again