Sorting
Source
Katalog zbiorów
(44)
Form of Work
Książki
(44)
Poradniki i przewodniki
(33)
Publikacje fachowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(27)
unavailable
(19)
only on-site
(3)
unknown
(1)
Branch
ZWM 5 (W45)
(12)
Koński Jar 10 (W109)
(4)
Braci Wagów 1 (W127)
(13)
Wasilkowskiego 7 (W128)
(2)
Kłobucka 14 (W135)
(3)
K.E.N. 21 (W139)
(2)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
(2)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
(9)
Kłobucka 14 (BD37)
(2)
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
(1)
Author
Tracy, Brian (1944- )
(3)
Gibas, Jarosław (1967- )
(2)
Hill, Napoleon (1883-1970)
(2)
Janicki, Przemysław
(2)
Niedzielska-Czyż, Katarzyna
(2)
Sielicki, Leszek
(2)
Sugiero, Joanna
(2)
Waśko, Zbigniew
(2)
Allen, David (1945- )
(1)
Alszer, Magdalena
(1)
Andrzejczyk, Adrian
(1)
Bogusławska, Katarzyna
(1)
Błaszczak, Ewa (coach)
(1)
Castrounis, Alex
(1)
Chopra, Deepak (1946- )
(1)
Ciećwierz, Agnieszka
(1)
Cieślak, Piotr
(1)
Clark, Duncan
(1)
Douglas, Mark
(1)
Drewczyński, Wojciech
(1)
Dzieniszewska, Agnieszka
(1)
Dzięgielewski, Artur
(1)
Eagle, Alan
(1)
Gordon, Tomasz
(1)
Grocholiński, Piotr
(1)
Grzesiak, Jan (aktor)
(1)
Gut, Jerzy (1955- )
(1)
Hadnagy, Christopher
(1)
Haman, Wojciech (1954- )
(1)
Haman, Wojciech (1954- ) Psychologia szefa
(1)
Hardy, Benjamin
(1)
Holiday, Ryan
(1)
Hopkins, Tom
(1)
Iwanowski, Włodzimierz
(1)
Kapela, Marcin
(1)
Kałkus, Arkadiusz
(1)
Kozicka, Ewa (logopeda)
(1)
Krzyżanowski, Krzysztof
(1)
Krzyżanowski, Krzysztof (tłumacz)
(1)
Lech, Barbara (1975- )
(1)
Leonardi, Barbara
(1)
Matkowski, Cezar
(1)
McKenzie, Ben (1978- )
(1)
Michalska-Dominiak, Beata
(1)
Oruba, Norbert
(1)
Pingot, Klaudia
(1)
Pompliano, Polina Marinova
(1)
Rojek, Katarzyna
(1)
Rojek, Katarzyna (ilustratorka)
(1)
Rosenberg, Jonathan (1961- )
(1)
Schmidt, Eric (1955- )
(1)
Silverman, Jacob
(1)
Skwarek, Mirosław
(1)
Sullivan, Dan (1944- )
(1)
Szczepaniak, Ewa
(1)
Szybilska-Fiedorowicz, Izabela
(1)
Taleb, Nassim (1960- )
(1)
Thorp, Edward O. (1932- )
(1)
Usarzewicz, Wojciech
(1)
Wierzbicka, Diana (tłumaczka)
(1)
Wojewoda, Przemysław
(1)
Wozniak, Steve (1950- )
(1)
Zahariades, Damon
(1)
Żmigrodzki, Marcin
(1)
Żyła, Łukasz
(1)
Year
2020 - 2025
(38)
2010 - 2019
(6)
Time Period of Creation
2001-
(43)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(44)
Language
Polish
(44)
Audience Group
Menedżerowie
(6)
Przedsiębiorcy
(2)
Analitycy danych
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Dziennikarze
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Specjaliści ds. doskonalenia organizacji
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Subject
Sukces
(8)
Techniki samopomocy
(6)
Bogactwo
(3)
Coaching
(3)
Inwestycje
(3)
Produktywność pracy
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przywództwo
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Samorealizacja
(3)
Szczęście
(3)
Sztuczna inteligencja
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Działalność gospodarcza
(2)
Emisja głosu
(2)
Kariera
(2)
Myślenie
(2)
Pewność siebie
(2)
Praca
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Rekrutacja pracowników
(2)
Retoryka
(2)
Rynek finansowy
(2)
Samokontrola
(2)
Sprzedaż
(2)
Zarządzanie czasem
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Alibaba.com
(1)
Analiza danych
(1)
Baza danych
(1)
Big data
(1)
Bitcoin
(1)
Biznesplan
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Blog
(1)
Cele życiowe
(1)
Charakter
(1)
Chat GPT-3
(1)
Czakry
(1)
Dane
(1)
Decyzje
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dykcja
(1)
Dziennikarstwo
(1)
ETF
(1)
Edytory tekstu
(1)
Finanse osobiste
(1)
Fundusz indeksowy
(1)
Giełda
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Handel
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Influencer marketing
(1)
Influencerzy
(1)
Informacja
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Instagram
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Inwestycje długoterminowe
(1)
Joga
(1)
Języki programowania
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kasyna gry
(1)
Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI)
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Korporacje prywatnoprawne
(1)
Kreatywne pisanie
(1)
Kreatywność
(1)
Kryptogiełda
(1)
Kryptowaluta
(1)
Ma, Yan
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marka osobista
(1)
Marketing analityczny
(1)
Marketing bezpośredni
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marzenia
(1)
Matematycy
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mentoring
(1)
Narcyzm
(1)
Nawyki
(1)
Obligacje skarbowe
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Open innovation
(1)
Organizacja
(1)
Organizacja pracy
(1)
Osoby narcystyczne
(1)
Oszczędności (finanse)
(1)
Oszustwo
(1)
Outplacement
(1)
Platforma internetowa
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Chiny
(1)
Genre/Form
Poradnik
(38)
Opracowanie
(2)
Autobiografia
(1)
Biografia
(1)
Gry hazardowe
(1)
Poradnik duchowy
(1)
Reportaż
(1)
Domain
Rozwój osobisty
(16)
Zarządzanie i marketing
(14)
Praca, kariera, pieniądze
(9)
Psychologia
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
44 results Filter
Book
In basket
Data driven marketing : o logicznym podejściu do podejmowania decyzji / Adrian Andrzejczyk. - Gliwice : Onepress, copyright 2024. - 300, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Jak korzystać z pozyskanych danych przy tworzeniu kampanii marketingowej? Data driven marketing jest koncepcją odnoszącą się bezpośrednio do używania statystyk, faktó,w i obiektywnych informacji w marketingu. Te precyzyjne, ukierunkowane działania mają pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji, optymalizacji procesów czy ... idąc tropem marketingu 5.0 ... zastosowaniu AI jako wsparcia, jak również naśladowaniu pracy samych marketingowców. W efekcie marketing staje się efektywniejszy, co bezpośrednio pozytywnie wpływa na wyniki przedsiębiorstwa. Sam termin data driven marketing jest bardzo obszerny, mieszczą się w nim wszystkie pojęcia wspólne dla marketingu i analityki danych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
Copies are only available in the library: sygn. 33 (1 egz.)
Book
In basket
Daj się zrekrutować! : jak przygotować się do procesu rekrutacji / Agnieszka Ciećwierz. - Gliwice : Onepress, copyright 2020. - 155, [5] stron : ilustracje ; 21 cm.
(Onepress)
Poszukiwanie nowej pracy to... ciężka praca. Ciężka, stresująca i zazwyczaj mozolna. Ogłoszenia rekrutacyjne nierzadko przybierają skomplikowaną formę. Nazwa oferowanego stanowiska brzmi na pierwszy rzut oka atrakcyjnie, ale gdy uważnie się wczytać, lista oczekiwań pracodawcy względem przyszłego pracownika okazuje się nierealna. Ludzie o tak szerokich kompetencjach po prostu nie istnieją! Może zatem, skoro choć część wymogów udaje się spełnić, warto odpowiedzieć na ogłoszenie, wysłać CV i czekać? Przecież - wiadomo - jakoś to będzie! Zaraz, zaraz, to nie tak. Do szukania pracy, tak jak do każdego innego projektu, trzeba się porządnie przygotować. Po pierwsze - zastanowić się, jakie zdolności, predyspozycje, umiejętności i doświadczenia możemy zaproponować przyszłemu pracodawcy. Po drugie - spisać je w formie krótkiego, konkretnego życiorysu. Po trzecie - ustalić, jak rozwinąć poszczególne jego punkty w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Po czwarte - być gotowym na spotkanie z rekruterem. Osobą, która wbrew pozorom jest po naszej stronie. Chce jak najszybciej znaleźć dla firmy odpowiedniego pracownika. Właściwie przygotowany kandydat jest w stanie w trakcie rozmowy przekonać rekrutera, że to właśnie jego kompetencje są tymi, których firma potrzebuje. Znajdź swoje mocne strony. Sprawdź, czy proponowana praca jest dla Ciebie. Poznaj metody i sztuczki rekruterów. Zdobądź stanowisko, o którym marzysz.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
ZWM 5 (W45)
There are copies available to loan: sygn. 331 (1 egz.)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
There are copies available to loan: sygn. 33 (1 egz.)
Book
In basket
(Onepress Exclusive)
Tytuł oryginału: Alibaba: the house that Jack Ma Built.
Alibaba to nietypowa nazwa dla chińskiej firmy, a założyciel tego przedsiębiorstwa jest, jak na Chiny, nietypowym biznesmenem. Mimo to - a może właśnie dlatego - firma odniosła sukces bez precedensu: stała się największym wirtualnym centrum handlowym na świecie. Zakupy w nim robi co roku ponad 450 milionów klientów. Jeśli spojrzeć z perspektywy Zachodu, koniecznie trzeba dopowiedzieć, że Alibaba odgrywa niezwykle istotną rolę w przemianach gospodarczych w Chinach - pomaga porzucić niegdysiejsze "wyprodukowano w Chinach" na rzecz bardziej aktualnego "kupiono w Chinach". Rola ta jest dostrzegana nie tylko w Państwie Środka. Założyciel Alibaby, Jack Ma, traktowany w Chinach jak bohater narodowy, cieszy się również szacunkiem najważniejszych ludzi Zachodu. Trzymasz w ręku książkę, która przedstawia pełen szczegółów portret Alibaby oraz Jacka Ma - dziś uznawanego za lidera chińskiej gospodarki. Przeczytasz o marzeniach, ambicjach i wizji, dzięki której maleńka firma stała się prawdziwym potentatem o wartości setek miliardów dolarów. Jeśli chcesz zrozumieć Chiny i chińską gospodarkę, dowiedz się, jakie zręczne manewry musiał wykonywać Ma i jak bardzo Państwo Środka skorzystało dzięki obecności takiego lidera. Masz niepowtarzalną okazję poznania pasjonującej historii wybitnego przedsiębiorcy, a przy tym człowieka pełnego pasji, determinacji i odwagi, opowiedzianej przez osobę, która towarzyszyła Jackowi Ma i jego Alibabie na najwcześniejszych etapach rozwijania firmy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
There are copies available to loan: sygn. 929 Ma J. (1 egz.)
Book
In basket
Załóż profil. Publikuj. Zarabiaj. Instagram to potęga. Szybko się rozwinął, zyskał popularność i dziś jest dostępny z każdego urządzenia mobilnego, a na swoje konta w serwisie codziennie zaglądają miliony ludzi. Nie każdy coś publikuje, ale wielu z tych, którzy to robią, zarabia dzięki Instagramowi naprawdę duże pieniądze. Chcesz do nich dołączyć? Świetnie się składa, ponieważ dzięki tej książce masz spore szanse dobrze zacząć. Nawet jeśli nie masz jeszcze profilu na Instagramie. Albo masz, ale jest niewielki i ... z pozoru ... niewiele może.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Koński Jar 10 (W109)
There are copies available to loan: sygn. 33 (1 egz.)
Book
In basket
Employee journey : od rekrutacji do ostatniego dnia w pracy / Artur Dzięgielewski. - Gliwice : Onepress, copyright 2023. - 221 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Ta książka to kompletny przewodnik nie tylko dla przedstawicieli działów HR, ale i dla wszystkich, którym temat zarządzania zasobami ludzkimi jest bliski, napisany ze szczególnym uwzględnieniem employee journey. Dowiesz się z niej, jakie zadania stoją przed organizacją w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. Nauczysz się, jak rozmawiać z potencjalnymi kandydatami do pracy. Przeczytasz o zasadach skutecznego onboardingu, czyli takiego, dzięki któremu nowi pracownicy zechcą związać się z organizacją na dłużej. Zyskasz narzędzia pozwalające ich utrzymać – takie, jakimi posiłkują się prężnie działające firmy. Dowiesz się też, jak przeprowadzić bezbolesny dla obu stron offboarding, czyli jak rozstać się z pracownikiem w dobrej atmosferze, bez wzajemnych żalów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Braci Wagów 1 (W127)
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
Porywający mówca : jak brzmieć pewnie i przekonująco / Ewa Kozicka. - Gliwice : Onepress, 2023. - 279, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Czy mówienie do ludzi jest trudne? Raczej nie. Wystarczy stanąć prosto, wziąć głęboki wdech, wyprowadzić głos, artykułować wyraźnie. A jednak... Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się zabrać głos w debacie, przemawiać na konferencji, odpowiadać na pytania dociekliwych dziennikarzy czy chociażby zdawać egzamin ustny, to wiesz, że mówienie bywa trudne. Oddech staje się płytki, głos niknie, jest słaby, monotonny, zamiera w gardle, a mówca brzmi niepewnie i nudno. Może być i tak, że mówi bardzo szybko i nerwowo i nagle jego głos wchodzi na wysoki rejestr, przez co nieprzyjemnie piszczy. Wtedy nawet najlepiej przygotowane merytorycznie wystąpienie nie dociera do odbiorcy. Nad głosem i sposobem mówienia warto pracować w każdym wieku i przy każdej okazji. Ta książka powstała, by Ci w tym pomóc. Znajdziesz tu 87 ćwiczeń służących wzmocnieniu głosu i poprawieniu dykcji, a także uczących ekspresyjnego sposobu wyrażania siebie i swoich przekonań. Skoro sztuka mówienia jest zbiorem reguł i zasad, których należy przestrzegać, by mowa była zrozumiała i perswazyjna, to znaczy, że każdy może tę umiejętność opanować. Może się nauczyć brzmieć pewnie i przekonująco, a przy tym być autentycznym, pozostawać sobą.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
ZWM 5 (W45)
There are copies available to loan: sygn. 80 (1 egz.)
Book
In basket
Nazwa pierwszego autora wyróżniona typograficznie.
Czy Twoja inwestycja w kryptowalutę przyniosła Ci stratę? Jeśli tak, to znajdujesz się w gronie zdecydowanej większości takich inwestorów. To setki milionów ludzi na świecie. Jeżeli natomiast należysz do tych, którzy nie ulegli pokusie, możesz sobie pogratulować! Na odtrąbienie sukcesu jest jednak za wcześnie. Życie to gra i nie wiesz, czy jutro nie dostaniesz znaczonych kart. Oto wynik ambitnego projektu gwiazdy TV i dziennikarza: ekspedycji śledczej, której celem było zbadanie świata krypto i jego zadziwiającego krachu. To świetnie napisana opowieść o grupie szarlatanów, którzy przekonali miliony ludzi do lekkomyślnego pozbycia się ogromnych pieniędzy. Mówi o braku odpowiedzialności, o barwnych wizjonerach i wyznawcach, ale też o zwykłych traderach, ludziach pokrzywdzonych, sygnalistach antykrypto i rządowych agentach. Książka została oparta na oryginalnych materiałach dziennikarskich zebranych w kilku krajach, zawiera wywiady z Samem Bankmanem-Friedem, współzałożycielem Tethera Brockiem Pierce'em i Alexem Mashinskym z Celsiusa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Braci Wagów 1 (W127)
All copies are currently on loan: sygn. 33 (1 egz.)
Book
In basket
Design thinking to metoda praktykowana z powodzeniem od dobrych kilkudziesięciu lat. Stosują ją światowi giganci, jak Apple czy Google. Definiowana jest jako podejście, sposób myślenia czy - jak kto woli - filozofia, w której proponowanie nowych rozwiązań zostaje poprzedzone gruntownym poznaniem i zrozumieniem potrzeb użytkowników. To metodologia absolutnie uniwersalna i intuicyjna, a dzięki filarom, na których bazuje - kulturze zrozumienia, dociekliwości i kwestionowaniu utartych schematów - pomaga nie tylko lepiej odpowiadać na ludzkie potrzeby. Pozwala także szybko odnajdować punkty zapalne, których zniwelowanie może znacząco przyczynić się do podniesienia jakości życia, pracy oraz doświadczeń zarówno pojedynczego człowieka, jak i społeczeństwa. Tym, co gwarantuje skuteczność metody design thinking, jest usystematyzowanie procesu, w którym technologiczną wykonalność projektu łączy się z jego biznesową opłacalnością i codzienną użytecznością. Proces ten składa się z pięciu podstawowych etapów: odkrywania, definiowania wyzwania (potrzeb), tworzenia rozwiązania, prototypowania, testowania, planowania wdrożenia. Wszystkie podejmowane działania prowokują do zadania sobie podstawowych w metodologii design thinking pytań: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym proponujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest możliwe do wdrożenia? W efekcie kreowane są produkty i usługi pożądane przez odbiorców, przy tym praktyczne i piękne, a jednocześnie wolne od niepotrzebnych udziwnień. Ta książka pokazuje krok po kroku, jak posługiwać się metodą design thinking. Od poszukiwania pomysłów po pogłębionych wywiadach przeprowadzonych z klientami po przygotowanie rynkowego wdrożenia rozwiązania - szczegółowo omawia etapy procesu oraz praktyczne narzędzia, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać w swojej firmie. Znajdziesz tu studia przypadków z różnych branż oraz opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują tę metodę w swoim biznesie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kłobucka 14 (BD37)
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
Strategia komunikacji w social mediach / Norbert Oruba. - Gliwice : Onepress, copyright 2022. - 219, [5] stron : ilustracje ; 21 cm.
Odkąd się pojawiły, media społecznościowe stanowią ważną część naszej codzienności. Żyjemy w nich, zdobywamy w nich informacje, dzielimy się informacjami o sobie i spotykamy się z innymi. Dla przedsiębiorstw poszukujących wiedzy o swoich klientach SM stanowią potężne źródło danych, które umiejętnie zaprzęgnięte do pracy, mogą przynieść realne zyski. Szczególnie jeśli firma albo marka potrafi sprawnie zaprezentować się w social mediach i za ich pośrednictwem dotrzeć do osób naprawdę zainteresowanych jej ofertą. Wówczas zwrot inwestycji - zarówno środków, jak i czasu - w działania komunikacyjne może być naprawdę ogromny. By móc liczyć na takie wyniki, trzeba umiejętnie przygotować strategię komunikacji i konsekwentnie ją realizować. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić? Owszem, o ile podejdzie się do zadania nieprzygotowanym. Jeśli jednak chcesz się do niego przygotować, koniecznie przeczytaj książkę Norberta Oruby. Autor przybliży Ci zasady marketingu w mediach społecznościowych i podpowie, jak budować w nich silne marki. Dowiesz się, jak stworzyć świadomość brandu w sieci i nie rozbić się przy tym o rafy kryzysów w social mediach. Wreszcie - po lekturze tego poradnika będziesz w pełni świadom potencjału Facebooka, Instagrama i innych portali społecznościowych, a także szans, jakie obecność w tych mediach może dać Twojej firmie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
There are copies available to loan: sygn. 33 (1 egz.)
Book
In basket
Błękitny umysł / Klaudia Pingot. - Gliwice : Onepress, copyright © 2019. - 400 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Sensus)
(Onepress)
Na stronie tytułowej: poznaj nieznane, myśl na odwrót, działaj na opak.
Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane! Czy zastanawiałeś się kiedyś, co tkwi lub tkwiło w głowie takich osób jak Leonardo da Vinci, Bill Gates, J.K. Rowling czy Elon Musk? Jak to się stało, że osiągnęli oni tak wiele? Odpowiedź jest prosta - łamali schematy, nie dołączali do tłumu i kierowali się własnym punktem widzenia. Klaudia Pingot odnosi się do ich historii w swojej książce „Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane!”. Czym jest tytułowy błękitny umysł?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Koński Jar 10 (W109)
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
K.E.N. 21 (W139)
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Czy ludzie, których uznajemy za wyjątkowych, mają jakieś sekretne umiejętności? A może zostali obdarzeni przez los niezwykłym talentem? Prawda jest dużo mniej spektakularna: najlepsi z najlepszych nie stosują żadnych sztuczek, a posługują się określonymi strukturami mentalnymi. Dzięki nim mogą postrzegać świat nieco inaczej i odblokować swój ukryty geniusz. Ta książka jest rezultatem uważnego prześledzenia losów tysięcy najskuteczniejszych i najbardziej interesujących ludzi z całego świata. Dowiesz się z niej, jak wybitne jednostki radzą sobie z problemami, uwalniają własną kreatywność i działają pod ekstremalną presją. Poznasz też tajemnice sukcesu znanych osób: zestaw narzędzi konceptualnych, które ułatwią Ci rozwiązywanie najtrudniejszych problemów i efektywne kształtowanie relacji z innymi. Szybko zauważysz u siebie wzrost kreatywności i odporności, tak bezcennej w niepewnych czasach. A to nie wszystko: znajdziesz tu pasjonujące, świetnie napisane historie najciekawszych ludzi świata!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
ZWM 5 (W45)
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Book
In basket
W Dolinie Krzemowej Bill Campbell był powszechnie znaną postacią. Nazywano go "Trenerem", gdyż niegdyś odnosił sukcesy w sporcie. Był coachem takich tuzów jak Steve Jobs, Sergey Brin, Larry Page czy Jack Dorsey. Więcej - był także ich przyjacielem. Uważa się, że swoim postępowaniem wyprzedzał epokę. Umiał skłaniać do samodzielnego znajdowania rozwiązań. Budował relacje międzyludzkie oparte na zaufaniu, dbał o rozwój osobisty swoich podopiecznych, dodawał im odwagi i niestrudzenie uświadamiał konieczność doskonalenia się. Perfekcyjnie rozpoznawał i neutralizował szkodliwe napięcia w zespołach. I - jak prawdziwy trener - pozostawał w cieniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wasilkowskiego 7 (W128)
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
AI w biznesie : jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji / Mirosław Skwarek. - Gliwice : Onepress, copyright 2024. - 216 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
Sztuczna inteligencja ulega ciągłemu rozwojowi, a co za tym idzie, towarzyszy ludzkości w rozmaitych dziedzinach życia. Dziś nowa technologia obecna jest także w sektorze biznesowym. O tym, jak efektywnie wykorzystać sztuczną inteligencję opowiada niniejsza książka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Braci Wagów 1 (W127)
All copies are currently on loan: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
(Onepress)
Dobrych tekstów się nie pisze. Dobre teksty się projektuje. Najpierw trzeba zbudować solidną konstrukcję, a potem umiejętnie wypełnić ją treścią. Jeśli piszesz do internetu, w grę wchodzą dodatkowo wymagania Google i zwyczaje niecierpliwych czytelników. Jak to wszystko pogodzić? Przeczytaj tę książkę, a będziesz wiedział. Krok po kroku poprowadzi Cię ona przez narzędzia i strategie przydatne na każdym etapie projektowania tekstu - od przygotowań, poprzez tworzenie konturów, ich wypełnianie, wywoływanie efektów specjalnych i tworzenie efektownych form, aż po polerowanie całości. Na końcu znajdziesz też część poświęconą odkrywaniu i rozwijaniu własnych atutów pisarskich. Bo zasady nie są po to, żebyś je znał i stosował dla idei, ale po to, żebyś spośród nich wybierał te, dzięki którym mocniej zabrzmi Twój niepowtarzalny, przyciągający czytelników głos. Projektując ten poradnik, kierowałam się konfucjańską zasadą: "Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem". Chcę, żebyś zapamiętał i zrozumiał, dlatego zadbałam nie tylko o to, by przekazać Ci jak najwięcej informacji, lecz także o przykłady, ćwiczenia z rozwiązaniami i ze wskazówkami, a nawet mapy myśli, które pomogą Ci w powtórkach. Mam nadzieję, że ta książka stanie się wiernym towarzyszem Twoich pisarskich poszukiwań. Autorka
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
There are copies available to loan: sygn. 808.1 (1 egz.)
Kłobucka 14 (BD37)
There are copies available to loan: sygn. 80 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: The laws of luck : the success system that never fails.
Czy podobnie jak tysiące innych ludzi uważasz, że sukces jest kwestią szczęśliwego trafu, a Ty niestety nie jesteś szczęściarzem? Zobacz, jak działają najlepsi: nie pozostawiają niczego przypadkowi, tylko gwarantują sobie pożądaną przyszłość przez skuteczne wykorzystywanie sprawdzonych praw sukcesu. I nie ma w tym żadnej magii! Musisz się tylko dowiedzieć, jak te prawa szczęścia działają, i pozwolić im wpłynąć na własne życie. W tej książce znajdziesz podpowiedź, co zrobić, aby prawa szczęścia działały na Twoją korzyść. Zrozumiesz, że warto korzystać z ponadczasowej zasady przyczyny i skutku, wyznaczać właściwe cele i pogłębiać potrzebną wiedzę. Nauczysz się kształtować i ukierunkowywać nawyki, aby niemal bez wysiłku podążać w odpowiednim kierunku. Dowiesz się też, jak zwiększać swó,j osobisty magnetyzm i zaprzyjaźniać się z ludźmi, któ,rzy pomogą Ci w osiąganiu zamierzonych celó,w. Szybko się przekonasz, jak niewiarygodnie wzrośnie Twoja efektywność. I jak to jest, kiedy inni ludzie nazywają Cię prawdziwym szczęściarzem!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
K.E.N. 21 (W139)
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik pasywnego inwestowania : jak racjonalnie pomnażać majątek / Przemysław Wojewoda. - Gliwice : Onepress, copyright 2023. - 224 strony : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Czy można inwestować prosto i skutecznie? Bez stresu, bez wybierania poszczególnych spółek i śledzenia codziennych wiadomości? Czy można poświęcać na inwestowanie trzydzieści minut rocznie? Można, paradoksalnie trzeba ... i każdy może się tego nauczyć. Pasywna rewolucja, fundusze indeksowe i ETF-y, dostępne od ponad trzydziestu lat na Zachodzie, dotarły do polskich inwestorów. Jeżeli chcesz efektywnie i bezpiecznie pomnażać oszczędności, zbuduj zdywersyfikowany, globalny portfel inwestycyjny, obejmujący kilka tysięcy światowych spółek, obligacje, metale szlachetne czy nieruchomości. Ta książka z całą pewnością zburzy Twoje inwestycyjne przekonania ... a kiedy to zrobi, już nigdy nie pomyślisz o inwestowaniu w inny sposób. Autor wyjaśnia w niej, dlaczego należy postępować wbrew intuicji. Nie prognozuj przyszłości, a skup się na dywersyfikacji i obniżeniu opłat i podatków, które sieją spustoszenie w portfelu inwestycyjnym. To podejście do inwestowania, które rekomenduje inwestor legenda, sam Warren Buffett. Dowiedz się, w co inwestować, a także jak opracować zadziwiająco prostą, skuteczną strategię inwestycyjną, dzięki czemu unikniesz kosztownych błędów. Ten podręcznik pasywnego inwestowania krok po kroku pokaże Ci, jak zbudować portfel inwestycyjny ... od selekcji i sprawdzenia ETF-ów po legalną optymalizację podatków. Z taką wiedzą będziesz spać spokojnie i zrealizujesz swoje finansowe cele.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
ZWM 5 (W45)
All copies are currently on loan: sygn. 336 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Book
In basket
Dziennikarstwo danych i data storytelling / Łukasz Żyła. - Gliwice : Onepress, copyright 2022. - 208 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Dziennikarstwo danych przeżywa dziś prawdziwy rozkwit. Dzieje się tak dlatego, że nasze życie w dużej mierze przeniosło się do internetu, a internet to... dane. Megabajty, gigabajty, terabajty danych. Misją współczesnego dziennikarza jest przedstawiać je społeczeństwu rzetelnie, a równocześnie pięknie, czyli w sposób zrozumiały, łatwy do przyswojenia. Nim się jednak owe dane pięknie zestawi, trzeba je znaleźć. Gdzie szukać? Jak je zdobyć? W jaki sposób opowiedzieć dane? Na takie pytania autor odpowiada w tej książce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
There are copies available to loan: sygn. 07 (1 egz.)
Book
In basket
Kiedy piętnaście lat temu David Allen pisał swój bestseller — pierwsze wydanie książki Getting Things Done — nie przypuszczał, że świat biznesu oszaleje na punkcie tej publikacji. Książkę adresował głównie do menedżerów wyższego szczebla w korporacjach i szybko wpłynęła ona na filozofię działania wielu dyrektorów. Jednak Allen uznał, że czas na zmiany.Dziś oddaje w Twoje ręce jej całkowicie nową wersję swojej książki. Co prawda techniki GTD są wciąż aktualne, jednak zmieniło się wiele aspektów rzeczywistości, a co ważniejsze, znacznie rozszerzył się krąg osób, do których David Allen pragnie dotrzeć ze swoim przesłaniem. Dlatego radykalnie przeredagował cały tekst i skierował go także do „gospodyń domowych, studentów, księży, artystów, a nawet emerytów”. I oczywiście do Ciebie!Sprawdź, jak kilka prostych zasad GTD może poprawić jakość Twojego życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Braci Wagów 1 (W127)
All copies are currently on loan: sygn. 33 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3.
Book
In basket
. Mózg człowieka niczego nie boi się tak bardzo, jak odrzucenia. To naturalne - skoro odpowiednie kontakty społeczne są tak ważne dla przeżycia, wizja ich utraty musi budzić strach. I prowokować do samoobrony. A samoobroną ludzkiego mózgu są toksyny komunikacyjne. Jak każdy "odruchowy" system obronny, toksyny komunikacyjne mają pewne dobre cele, ale... bardzo często przynoszą negatywne konsekwencje. Sączone dzień po dniu, stają się główną przyczyną nieporozumień i konfliktów między ludźmi. W biznesie są powodem nieefektywności spotkań, braku podejścia określanego jako "gra do jednej bramki" i spadku zaangażowania. Zabijają poczucie partnerstwa, niszczą zaufanie, osłabiają kreatywność. To, co mózg jednego człowieka może w danej chwili uznać za właściwą reakcję na toksynę wysłaną przez mózg drugiego, w efekcie przynosi rezultaty odwrotne do oczekiwanych. Działa negatywnie dla obu stron - czy to współpracowników przy sąsiednich biurkach, czy rozmówców przy stole negocjacyjnym. Na szczęście wobec własnych i cudzych toksyn informacyjnych nie pozostajemy bezradni. Skorzystaj z najświeższej wiedzy neurobiologicznej, psychologicznej, socjologicznej i biznesowej i przekonaj się, że jesteś w stanie zneutralizować toksyny komunikacyjne. A nawet więcej - zaprząc je do pracy przy budowie dobrych, trwałych i efektywnych relacji. W pracy i w domu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
ZWM 5 (W45)
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Onepress)
Na okładce: O'reilly.
Tytuł oryginału: AI for people and business : a framework for better human experiences and business success.
To praktyczny przewodnik dla osób zainteresowanych wykorzystaniem AI w przedsiębiorstwie. Wyjaśniono tu dokładnie, czym jest AI i jakie kluczowe koncepcje się z nią wiążą, pokazano, w jaki sposób należy identyfikować związane z nią szanse, a także przedstawiono innowacyjny model AIPB, prezentujący całościowe podejście do prowadzenia inicjatyw AI. Opisano zasady tworzenia udanych strategii AI, które przynoszą korzyści zarówno pojedynczym osobom, jak i firmie. Istotną częścią książki są wskazówki dotyczące ryzyka, kluczowych kwestii, kompromisów i ograniczeń związanych z projektami AI. Podkreślono również znaczenie kierownictwa wykonawczego w innowacyjnych przedsięwzięciach związanych ze sztuczną inteligencją.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again