Sorting
Source
Katalog zbiorów
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Status
available
(6)
only on-site
(3)
Branch
6-go Sierpnia 23 (W34)
(1)
ZWM 5 (W45)
(1)
Koński Jar 10 (W109)
(1)
Nugat 4 (W112)
(1)
Barwna 8 - Muzeum (W127)
(2)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
(3)
Author
Szeląg, Marcin
(2)
Jaszczyńska, Sonia
(1)
Matassa, Freda
(1)
Sypczuk, Piotr
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(2)
Subject
Muzealnictwo
(3)
Lekcje muzealne
(2)
Archiwistyka
(1)
Biblioteki
(1)
Parki i ogrody
(1)
Targi i wystawy
(1)
Subject: place
Warszawa
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Gaj poświęcony pamięci Stanisława Kostki i ignacego Potockich, utworzony przez wybitnych przedstawicieli elit polskiego społeczeństwa, wyróżnia się na tle innych założeń ogrodowych oryginalną koncepcją parku-pomnika. Jego głęboko patriotyczny program sprawiał, że przez całe dziesięciolecia był miejscem kształtowania tożsamości narodowej i kultywowania pamięci historycznej. Z biegiem lat zaniedbany, czy wręcz intencjinalnie zdewastowany, przestał funkcjonować w świadomości społecznej i do dziś pozostaje niemal zupełnie zapomniany. Istotne znaczenie Gaju dla dziedzictwa narodowego powoduje, że naszym obowiązkiem jest przywrócenie dawnej świetności historycznego założenia. (Z zakończenia)
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
6-go Sierpnia 23 (W34)
There are copies available to loan: sygn. 94(438) Warszawa (1 egz.)
ZWM 5 (W45)
There are copies available to loan: sygn. 71 (1 egz.)
Koński Jar 10 (W109)
There are copies available to loan: sygn. 94(438) Warszawa (1 egz.)
Nugat 4 (W112)
There are copies available to loan: sygn. 94(438) Warszawa (1 egz.)
Barwna 8 - Muzeum (W127)
There are copies available to loan: sygn. M 94(438) Warszawa (1 egz.)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Copies are only available in the library: sygn. 712 (1 egz.)
Book
In basket
(Muzeologia ; t. 11)
Niniejsza książka jest pierwszym podręcznikiem adresowanym do muzealników, bibliotekarzy i archiwistów, który w wyczerpujący sposób dostarcza wskazówek, jak z sukcesem zaplanować i zorganizować wystawę. Zawarte w niej rady i zasady oparte są na doświadczeniach międzynarodowej praktyki muzealnej, ale stosowane być mogą do każdego rodzaju przygotowywanej wystawy lub pokazu. Materiał przedstawiony jest wedle porządku czasowego- od powstania idei wystawy, aż po spuściznę, jaka po niej zostaje. Książka zawiera porady, wskazówki oraz źródła informacji dla tych, którzy potrzebują pogłębionej wiedzy oraz aktualne informacje o nowych rozwiązaniach dotyczących zrównoważonego rozwoju i elastycznych warunków środowiskowych. Czytelnik znajdzie także wskazanie dziesięciu najczęściej popełnianych błędów oraz dziesięć wskazówek, które zapewnią sukces każdej wystawie. Pierwsza część książki zawiera opis dziesięciu kluczowych etapów organizacji udanej wystawy. Są to: koncepcja, planowanie, organizacja, pakowanie i transport, montaż, otwarcie, utrzymanie wystawy i programy edukacyjne, zamknięcie, wystawy objazdowe oraz spuścizna. Część drugą podręcznika tworzy słownik pojęć wraz z radami i źródłami informacji, uzupełniającymi wiadomości podane w części pierwszej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Barwna 8 - Muzeum (W127)
There are copies available to loan: sygn. 0 (1 egz.)
Book
In basket
(Muzeologia ; T. 8)
Transkrypcja zapisu seminariów z cyklu "Raport o stanie edukacji muzealnej. Suplement" - Krzysztof Smokowski.
Pierwszy tom książki “Raport o stanie edukacji muzealnej” to zapis rozmowy pracowników muzeów, którzy debatowali o najważniejszych problemach współczesnego muzeum. W dyskusji osób związanych z edukacją muzealną poruszano tematy takie jak komunikacja pomiędzy placówkami oświatowymi a muzeami, potrzeba wyniesienia poziomu usług muzeów na wyższy poziom, jak również oczekiwania samych odwiedzających. Nie zabrakło tu również zagadnień związanych z marketingiem oraz możliwościami, jakie dają współczesne kanały komunikacyjne. Rozmówcy poruszyli również temat unowocześnienia ekspozycji a tym samym zachęcenie odwiedzających do częstszych wizyt.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Copies are only available in the library: sygn. 069.1 (1 egz.)
Book
In basket
(Muzeologia ; T. 9)
Część druga składa się z wywiadów z dyrektorami warszawskich muzeów i galerii na temat edukacji muzealnej. Swoje poglądy na temat tego czym jest edukacja muzealna, jakie są jej cele i rola, kim jest edukator, a także planów rozwoju edukacji prezentują dyrektorzy m.in. Muzeum Narodowego, Zamku Królewskiego, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, Centrum Sztuki Współczesnej. Tom drugi rozwija wnioski Raportu o stanie edukacji muzealnej w Polsce, konkluzje dyskusji na jego temat prowadzonych w środowisku muzealnym oraz uwzględnia opinie i uwagi na temat edukacji formułowane przez dyrektorów muzeów. Poprzez pryzmat teoretycznych studiów poświęconych edukacyjnemu wymiarowi muzeów omawiane są takie kwestie jak modele edukacji realizowane w polskich muzeach, zagadnienia edukacyjnego wymiaru wystaw, komunikacji, interpretacji, partycypacji. Ukazanie praktycznej strony tych zagadnień w świetle teoretycznych studiów muzealnych służy wskazaniu najważniejszych obszarów problemowych, których rozwój pozwala na zmiany muzeów, wspomagając ich otwarcie na edukację. Tom zamyka propozycja rozwoju obecnej jak i przyszłej kadry muzeów, której celem jest wzmocnienie wiedzy, kompetencji i umiejętności muzealników na rzecz pełniejszego wykorzystania potencjału edukacyjnego muzeów w Polsce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Copies are only available in the library: sygn. 069.1 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again