281222
Book
In basket
Zmiany w wizerunku męskości w Japonii w latach 1950-2021 / Marlena Borowiak. - Wydanie I. - Bydgoszcz : Kirin, 2022. - 121 stron : ilustracje ; 21 cm.
Na przestrzeni wieków Japonia wykształciła szereg wzorców męskości, które odzwierciedlały bieżące realia społeczne, sytuację polityczną, panującą modę, a także etap rozwoju kultury. W połowie XX stulecia siłę kraju, który podniósł się z powojennej ruiny i sięgał po tytuł globalnego mocarstwa, stanowili salarymani: schludni pracownicy umysłowi, gotowi poświęcić czas wolny i rodzinę w imię firmy. Jednak w przeciągu pół wieku ów ideał był wielokrotnie kontestowany, co zaowocowało wykształceniem się innych, niekiedy skrajnych koncepcji męskości, opartych na takich wartościach, jak opiekuńczość, dbałość o urodę, a nawet aseksualność. Książka przedstawia najważniejsze koncepcje męskości w Japonii wykształcone w latach 1950–2021, przyczyny ich sformułowania, a także ich obecność w przestrzeni publicznej, w postaci reklam telewizyjnych i magazynów modowych.
Availability:
Kłobucka 14 (W135)
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 99-107.
Language note
Książka w języku polskim zawiera liczne krótki wstawki terminów (pojęć) drukowanych oryginalnymi znakami języka japońskiego (zarówno w tekście głównym, jak i w Bibliografii czy netografii oraz nadto w "Wykazie wybranych terminów i nazwisk w języku japońskim" na stronach 118-121).
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again