278816
Książka
W koszyku
Zmiany w wizerunku męskości w Japonii w latach 1950-2021 / Marlena Borowiak. - Wydanie I. - Bydgoszcz : Kirin, 2022. - 121 stron : ilustracje ; 21 cm.
Na przestrzeni wieków Japonia wykształciła szereg wzorców męskości, które odzwierciedlały bieżące realia społeczne, sytuację polityczną, panującą modę, a także etap rozwoju kultury. W połowie XX stulecia siłę kraju, który podniósł się z powojennej ruiny i sięgał po tytuł globalnego mocarstwa, stanowili salarymani: schludni pracownicy umysłowi, gotowi poświęcić czas wolny i rodzinę w imię firmy. Jednak w przeciągu pół wieku ów ideał był wielokrotnie kontestowany, co zaowocowało wykształceniem się innych, niekiedy skrajnych koncepcji męskości, opartych na takich wartościach, jak opiekuńczość, dbałość o urodę, a nawet aseksualność. Książka przedstawia najważniejsze koncepcje męskości w Japonii wykształcone w latach 1950–2021, przyczyny ich sformułowania, a także ich obecność w przestrzeni publicznej, w postaci reklam telewizyjnych i magazynów modowych.
Status dostępności:
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 99-107.
Uwaga dotycząca języka
Książka w języku polskim zawiera liczne krótki wstawki terminów (pojęć) drukowanych oryginalnymi znakami języka japońskiego (zarówno w tekście głównym, jak i w Bibliografii czy netografii oraz nadto w "Wykazie wybranych terminów i nazwisk w języku japońskim" na stronach 118-121).
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej