278816
Książka
W koszyku
Szkoły wyższe działają w sferze zaliczanej do usług o charakterze wybitnie niematerialnym, najważniejszym więc czynnikiem warunkującym ich sukces rynkowy są zasoby ludzkie. Trzeba przyznać, że w dziedzinie relacji wewnętrznych uczelnie osiągnęły zauważalny postęp, jednak nie wszystkie narzędzia zostały w pełni wykształcone. Brakuje np. spójnego dla całej organizacji procesu motywacyjnego, spełniającego oczekiwania dwóch grup pracowniczych uczelni: pracowników naukowo-dydaktycznych i administracyjnych. Zdaniem Żanety Geryk powinien on prowadzić do realizacji misji i wizji uczelni w zgodzie z polityką jakości w zakresie szkolnictwa wyższego oraz stanowić integralny element strategii zarządzania uczelnią. Trudność zarządzania wynika w dużej mierze z niejednorodności obu grup pracowniczych. Odmienne są także techniki oddziaływania i motywowania. Dlatego niezwykle ważnym problemem -zwłaszcza dla osób mających wpływ na zarządzanie uczelnią - jest wyodrębnienie czynników, które mogłyby stanowić o efektywności procesu motywacyjnego. Niewykluczone bowiem, że sprawny system motywacyjny mógłby wpłynąć na jakość zarządzania oraz przesądzić o wzroście konkurencyjności uczelni.
Status dostępności:
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 247-258.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej